Hoppa till innehåll

FÖRENINGEN

Föreningen har en styrelse som väljs vid den årliga föreningsstämman. I styrelsen ingår sex ledamöter och två suppleanter. Fastighetsdrift och ekonomisk förvaltning sköts av en anlitad fastighetsförvaltare, som i dagsläget är Sweax fastighetsförvaltning. Utöver detta har föreningen avtal med flera mindre underleverantörer. Styrelsen har ansvar för ekonomi, avtal och upphandlar underleverantörer. Styrelsen fördelar inom sig ansvarsuppgifter som ekonomi, fastighetsskötsel, säkerhet, renhållning, internet/TV, nycklar, försäkringar, parkering, el, vatten, värme, kommunikation och externa kontakter.

Brf Havstornets styrelse 2023–2024
Johan Bergström, ordförande, Staffan Hagnell, ekonomiansvarig, Ulf Härnström, Philip Ekengren, Clary Eriksson-Bergström och Sture Franzén är ledamöter. Suppleanter är Håkan Persson och Elin Nilsson. 

Styrelsens arbete
Den 1 januari 2022 togs förvaltningen av Havstornet över av Brf Havstornet från byggherren Index Residence. Från och med föreningsstämman den 20 juni 2022 består styrelsen enbart av representanter för de boende i fastigheten Havstornet.

Under 2023 kommer styrelsens arbete koncentrerats till att se till att garantiärenden åtgärdas, att förvaltning av fastighet- och ekonomi hanteras på ett effektivt sätt. Att utveckla trivseln i gemensamma utrymmen. Det finns trivselgrupp sedan januari 2022 som fångar upp initiativ från de boende i Havstornet och stödjer styrelsen med beslutsunderlag där det så krävs    

Mailadresser för medlemsfrågor

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *