Hoppa till innehåll

Frågor och svar

Fråga: Det som vi gärna vill få lite information om är vilka praktikaliteter som hör till, t.ex. om man får någon huspärm eller liknande och annat som är viktigt.
Svar: Vi har samlat ”all” info på www.brfhavstornet.se Där kan ni även läsa i kapp på tidigare medlemsbrev för att få en bild över det som är och har varit aktuellt. Ni kommer även få access till föreningens app när ni flyttar in. Där finns mycket bra info, och även en chat där man kan ställa frågor till ”huset” eller annat som är av bredare intresse. Exempelvis om någon har tips på en elektriker.

Fråga: Är det möjligt att efter det man blivit godkänd som medlem men innan inflyttning ställa sig i kön för garage?
Svar: Det går bra.

Fråga: Vad gäller runt elavtal? Är det helt centralt ordnat, eller måste man teckna avtal själv också?
Svar: Föreningen har ett centralt avtal, men för hushållsel så tecknar du separat

Fråga: Jag har förstått att föreningen har bredband och basutbud på TV via Tele2. Vad behövs det för slags hårdvara?
Svar: Router och digitalbox från Tele2 ingår. Kontakta Tele2 på telefonnummer 90222 för mer info.

Fråga: Kan man utöka TV-utbudet via Tele2 direkt?
Svar: Ja, det kan man. Kontakta Tele2 på telefonnummer 90222 för mer info.

Fråga: Hur kan jag beställa nya nycklar till lägenheten?
Svar: Kontakta styrelsen och ange nyckelnummer, så gör styrelsen en beställning.

Fråga: Hur byter jag batterier i fjärrkontrollen till garaget i Orangeriet?
Svar: Batterierna byter man själv genom att öppna fjärrkontrollen (3 skruvar). Det behövs 2 st platta CR2016 batterier. Efter att bytet är klart, kontaktar ni Touch så de kan aktivera fjärrkontrollen på nytt.

Hjälp till med att bygga upp denna sida. Sänd dina frågor och eventuella svar till: info@brfhavstornet.se.