
Fel på allmänna ytor
Om boende upptäcker fel eller oordning på allmänna ytor ska den boende kontakta styrelsen och inte själv kontakta jourfirmor. Felanmälan görs via mejl till styrelsen@brfhavstornet.se.
Vid brådskande ärenden går det bra att kontakta någon av styrelsens medlemmar direkt.
Fel i lägenheten
När det gäller tänkbar garantifråga rörande medlems lägenhet anmäls denna via Touch-appen (Rapportering) till vår fastighetsförvaltare Sweax/Index som återkopplar anmälan. Fyll i formuläret och glöm inte att ange att det rör sig om en trolig garantifråga. Övriga fel i lägenheten – kort sagt allt innanför lägenhetens väggar – ingår i bostadsrättsinnehavarens ansvar att åtgärda.
Fråga: Han hantera om det samtidigt är stopp i toalett och flera avloppet?
Svar: Felanmäl till SWEAX. Är felet i den gemensamma stamledning, så ansvarar föreningen och tar kostnaden. Är felet i ledningarna i lägenheten ut till stammen så är det medlemmen som ansvarar och får ta kostnaden.
Andra kontaktuppgifter
- Styrelsen i Brf Havstornet nås enklast på mail: styrelsen@brfhavstornet.se
- Index Residence kan nås på: info@indexresidence.se