Hoppa till innehåll

Felanmälan och klagomål

Fel på allmänna ytor

Om boende upptäcker fel eller oordning på allmänna ytor ska den boende kontakta styrelsen och inte själv kontakta jourfirmor. Felanmälan görs via mejl till styrelsen@brfhavstornet.se.

Vid brådskande ärenden går det bra att kontakta någon av styrelsens medlemmar direkt.

Fel i lägenheten

När det gäller tänkbar garantifråga rörande medlems lägenhet anmäls denna via Touch-appen (Rapportering) till vår fastighetsförvaltare Sweax/Index som  återkopplar anmälan. Fyll i formuläret och glöm inte att ange att det rör sig om en trolig garantifråga. Övriga fel i lägenheten – kort sagt allt innanför lägenhetens väggar – ingår i bostadsrättsinnehavarens ansvar att åtgärda. 

Fråga: Han hantera om det samtidigt är stopp i toalett och flera avloppet?
Svar: Felanmäl till SWEAX. Är felet i den gemensamma stamledning, så ansvarar föreningen och tar kostnaden. Är felet i ledningarna i lägenheten ut till stammen så är det medlemmen som ansvarar och får ta kostnaden.

Andra kontaktuppgifter